Een website waar merchandise artikelen aangeboden worden met namen van steden, provincies en landen. Deze website richt zich op de zakelijke markt.
De vraag vanuit stedenkado.nl was: “Hoe kan ik de omzet die via de webshop loopt verhogen”. Vier studenten van Avans Hogeschool hebben onder begeleiding van de Digitale Werkplaats een advies geschreven dat antwoord geeft op bovenstaande vraag.
De Avans studenten gingen deze uitdaging aan in de vorm van een challenge. Een challenge is een afgebakend project waar studenten van verschillende opleidingen gedurende 1 week én in groepsverband werken aan een echt vraagstuk van een ondernemer. In dit geval hebben studenten eerst een data-analyse gedaan naar de huidige situatie. Omzet en bezoekers zijn geanalyseerd. Met behulp van een eyetracker is tevens het gedrag van de bezoekers op de website in kaart gebracht. Op basis van deze informatie hebben de studenten een adviesrapport geschreven maar daarin aanbevelingen die direct en indirect bijdragen aan het verhogen van de omzet van stedenkado.nl. Studenten hebben voor deze ondernemers tevens een google-analytics dashboard ingericht , waarmee de ondernemer beter inzicht krijgt in het gedrag van de bezoekers op zijn website.